امسال بیش از 300 گردشگر خارجی از استان سمنان بازدید کردند
شبکه خبر
شهرستان نمونه گردشگری بسطام وحومه

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان از بازدید بیش از 300 گردشگر خارجی از این استان در نیمه‌ی نخست امسال خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه‌ی سمنان، «حمید یزدانی» اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 343 گردشگر خارجی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و توریستی استان سمنان دیدن کردند.

 

وی با اشاره به اینکه بیشتر این گردشگران از کشورهای عراق، ترکمنستان، چین و دانمارک به این استان سفر کرده‌اند، گفت: مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه خرقانی از جمله نقاط پر بازدید از سوی گردشگران خارجی در استان سمنان است.

 

او با بیان اینکه مسجد تاریخانه یکی از بناهای کهن و نمونه‌ای از مساجد اولیه در ایران است که ساخت آن به سال‌های 130 تا 170 هجری قمری نسبت داده شده و پس از مسجد جامع فهرج یزد یکی از کهن ترین مساجد ایران محسوب می شود، گفت: این مسجد به شماره 80 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 

وی افزود: مجموعه تاریخی بسطام نیز در شش کیلومتری شمال شاهرود واقع شده و در دوره‌های قبل از سلجوقی تا قاجار ساخته شده و شامل بقعه امامزاده «محمد بن جعفرصادق (ع)»، «آرامگاه بایزید بسطامی»، «صومعه بایزید»، «مسجد بایزید»، «ایوان الجایتو»، «آرامگاه غازان»، مسجد و منار سلجوقی و مسجد جامع و «برج کاشانه» و مدرسه‌ی «شاهرخیه» است.

 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان سمنان گفت: آرامگاه «شیخ ابوالحسن خرقانی» نیز مدفن شیخ ابوالحسن خرقانی یکی از بزرگترین عرفای قرن چهارم و اوایل پنج هجری قمری است که مربوط به دوره‌ی ایلخانی و مشتمل بر آرامگاه و کتابخانه ومحوطه آن است.

 

انتهای پیام

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : سه شنبه 5 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط ناشناس
آخرین مطالب